Projektas ,,Pasimatuok verslininko batus“

Kasmet, pavasarį, kai pirmokai gimnazistai susipažįsta su verslo organizavimo teorija, organizuojama praktinė veikla. Gimnazijoje  05.03  pertraukų metu  veikė  dvi kavinės, kuriose apsilankė moksleiviai, mokytojai, techninio personalo darbuotojai ir mielai pirko moksleivių pagamintus gaminius, mėgavosi kava , arbata, kokteiliais, įvairiais skanumynais.  Ia ir I b klasės mokiniai atliko didžiulį pasiruošiamąjį darbą. Juk teko konkuruoti dėl klientų.  Todėl ne tik skelbimai, tačiau ir reklama, bei žodinis kvietimas   kėlė smalsumą ir lankytojų tikrai nepritruko.

Kiekvienais metais moksleiviai darosi vis išradingesni , kūrybiškesni. Šiais metais netrūko naujovių. Ia klasė patraukė dėmesį  kavinėje gaminama cukraus vata, estetiška foto sienele ir foteliu, kuriame ne vienas patogiai įsitaisęs relaksavosi, kultūringu aptarnavimu ir dėmesiu klientams, interaktyvia loterija.   Ib klasės kavinės asortimentas išsiskyrė  gausa  ir skoniu, naujovė- laikinųjų tatuiruočių darymas ir piešimas ant veido, žaidimai, loterija. Pamačius, kad jau po pirmosios  pertraukos  išprekiauta didžioji dauguma gaminių, mokiniai rado greitą sprendimą ir gimnazijoje pakvipo skrudinamais  kukurūzais, kurie vėl pritraukė klientus ir nešė pelną kavinės  steigėjams.

Abi klasės pademonstravo  susiklausymą, jautėsi draugiškas komandinis darbas, kuris davė gerus rezultatus.

Kavinių darbą vertino komisija, pamokos metu mokiniai kartu su mokytoja aptarė   patirtis, pliusus ir minusus, ko kiekvienas išmoko, mokiniai pateikė išlaidų- pajamų  ataskaitą, apskaičiavo pelną, įsivertino savo  indėlį . Mokiniai įvertinti pažymiu už praktinį darbą, bet svarbiausia ne tiek pažymys, kiek  išaugęs pačių mokinių  suvokimas, jog imtis ir organizuoti verslą nėra taip paprasta. Reikia turėti ne tik idėją, planą, kaip ją įgyvendinti, bet ir numatyti tūstančius  ,, o jeigu“,  be plano ,,A“ ,dar būtinai turėti ir planą ,,B“, būti įžvalgiu, turėti lankstumo ir nuoširdžiai dirbti bei tikėti tuo, ką darai. Manau, kad tokia patiryminė veikla ne tik pagyvino gimnazijos gyvenimą, bet ir daug džiaugsmo suteikė tiems, kurie ją organizavo, leido geriau pažinti save, o kai kuriems net atrasti save.

Ekonomikos mokytoja Dalia Knabikienė